חידוש ביטוח הרכב השנתי – כל מה שחשוב לדעת

מדי שנה, בתאריך קבוע, ביטוח הרכב שלנו נגמר ואז עלינו לחדש אותו. במקרים רבים, אנחנו נקבל תזכורת מסוכנות או חברת הביטוח בה אנחנו מבוטחים, במידה ולא, אז עלינו לזכור מתי הפוליסה נגמרת ואז עלינו לדאוג ולחדש אותה.

כידוע, כל מי שמחזיק בבעלותו כלי רכב, צריך לרכוש פוליסת ביטוח חובה לרכב, וכן הוא יכול להוסיף לכך ביטוח צד ג' וכן ביטוח מקיף.

בעוד שהפוליסה הראשונה היא חובה שהמדינה קבעה, הרי שהפוליסות האחרות הן זכות, וכל בעל רכב יכול להחליט האם לרכוש אותן או לא.

המשמעות של ביטוח חובה לרכב היא, במידה ונגרמת תאונה ויש בה נפגעי, הביטוח מכסה את העלויות. לעומת זאת, ביטוח צד ג' מתייחס לנזקים שנגרם לרכוש, ביטוח מקיף מתייחס לנזק שנגרם לרכב שלנו, כולל גניבות ופריצות.

כיצד מחדשים ביטוח רכב?

כאמור, חידוש ביטוח רכב נעשה תמיד באותה תקופה, שכן הפוליסה היא שנתית ומתחילה במועד מסוים ונגמרת בדיוק שנה לאחר מכן. אם אנחנו לא נחדש את הפוליסה לפני המועד המיועד, אזי שנמצא את עצמנו נוסעים ברכב לא מבוטח. מה שאומר, אם נעשה תאונה, נגרום נזק לרכוש או ייגרם נזק לרכב שלנו, לא נהיה מבוטחים ונצטרך לשאת בעלויות בעצמנו.

על פניו, החידוש נעשה על פי הנתונים של שנה שעברה והשינוי שחל בחלק מהפרמטרים.

למשל, המחיר שאנחנו נשלם עבור פוליסות ביטוח רכב כאלה ואחרות, ייקבע בין היתר על פי מספר התביעות שהגשנו בשנה הקודמת, אם הגשנו תביעות מסוימות, אזי שהפוליסה תתייקר, אם לא, אז זה יילקח בחשבון.

כמו כן, פרמטרים כמו גיל הנהגים, שינוי סטטוס (למשל שינוי בסטטוס של נהג רשום בפוליסה מנהג חדש לנהג רגיל), שינוי במספר הנהגים (במידה ונוספו או ירדו נהגים מהפוליסה), כל אלה יכולים להשפיע בצורה מסוימת על עלויות הפוליסה.

ישנם עוד שינויים שיכולים להשפיע על העלויות, למשל, אם עוברים להתגורר באזור חדש שנחשב בטוח יותר ופחות מועד לגניבות, או עצם זה שהרכב התיישן ואז סביר להניח שנצטרך להתמודד עם בלאי והיבטים נוספים שיכולים להשפיע בצורה כזו או אחרת על העלויות.

בכל מקרה, לפני שרוכשים פוליסת ביטוח רכב, יהיה נכון גם לבדוק האם החברה עצמה ביצעה שינויים בפוליסה, האם היא הורידה או הוסיפה שינויים מסוימים שיכולים להיות משמעותיים עבורנו.

לפני סיום חשוב לציין, עצם זה שרכשנו פוליסת ביטוח אצל חברה מסוימת לפני שנה, לא מחייב אותנו לרכוש גם השנה פוליסה אצל אותה חברה.

הדבר הנכון לעשות הוא סקר שוק, לבחון עלויות ופוליסות. כך נוכל ליהנות מההצעה הטובה ביותר בתנאים הטובים ביותר.

לשם כך, אנחנו יכולים לפנות אל אתר WOBI, לבחון הצעות של חברות שונות ולהחליט בסופו של דבר איזו הצעה רלוונטית ונכונה עבורנו.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

אהבתם את הכתבה? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שאולי תאהבו
יונדאי אלנטרה 2022 – המוצלחת והמצליחה

יונדאי אלנטרה החדשה 2022 עוצבה מחדש לחלוטין ועמוסה בתכונות מתקדמות יותר מאי פעם. זוהי המכונית המושלמת לכל מי שמחפש רכב אמין, במחיר טוב ומלא בסטייל.