מדוע כדאי לפנות לעו"ד תעבורה ולא להתנהל לבד בתיקי תעבורה

נהגים רבים אשר נתפסים בעבירות תעבורה, בוחרים לא פעם להימנע מלשכור עורך דין שייצג אותם ומעדיפים לייצג את עצמם. הם נוקטים בגישה זו מסיבות שונות כפי שנוכל לראות מיד.

בכל מקרה, לפני שבוחרים לנהוג כך, מוטב לחשוב שנית ולבחון את האופציה של פנייה אל עורך דין שמתמחה בתחום.

נהגים אשר בוחרים לא לשכור עו"ד תעבורה אלא לייצג את עצמם, עושים זאת בעיקר משתי סיבות:

ראשית, מתוך רצון לחסוך בעלויות. הם מעדיפים לא לשלם לעורך דין שכר על עבודתו ולייצג את עצמם. זה נובע מהסיבה השנייה, המחשבה שתיקי תעבורה הם יחסית פשוטים ולא אמורים להניב עונש כבד, בין אם מבחינה כספית ובין אם מבחינות אחרות, ולכן לא משתלם בהכרח לשכור עורך דין.

זה לא מדויק. גם עבירות תעבורה יכולות להוביל לעונשים משמעותיים, גם אם לא מדובר במאסר או אפילו בעונש כספי משמעותי.

הרי מספיק שבית המשפט יקבע שלילת רישיון או פסילה, ויהיו לכך השלכות כלכליות מרחיקות לכת על הנהג ועל בני משפחתו. לכן, הסברה שעבירות תעבורה הן קלות ואפשר להתמודד איתן בלי עורך דין, היא לא בהכרח נכונה, להיפך היא מוטעית.

לפני שנסביר מדוע משתלם לשכור עו"ד תעבורה, צריך לציין שזה נכון בתנאי שמדובר באיש מקצוע רציני, יסודי, אמין, עורך דין שניתן לסמוך עליו ועל היכולות המקצועיות שלו.

כלומר, זה לא מספיק רק לשכור עורך דין לשם הייצוג, אלא הוא צריך להיות מישהו שיעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר.

מדוע משתלם לשכור עורך דין תעבורה

אנחנו יכולים למצוא מגוון סיבות מדוע בכל מקרה בו נהג חשוב בעבירות תעבורה, יהיה נכון מצידו לשכור עורך דין שייצג אותו, בין אם זה מול המשטרה ובין אם זה בבית המשפט.

ראשית, עצם העובדה שלא כל נהג מכיר את החוק באופן מלא וייתכן מאוד שעורך דין יוכל לעזור לו גם להכיר וגם להבין את החוק, באופן שישרת אותו. זה חשוב מאחר והוא ימנע ממצב בו יצטרך להתמודד עם חוסר הידיעה.

שנית, עורך דין מנוסה ידע לא רק להתמודד עם לשון החוק, אלא גם לבחון את עבודת המשטרה לעמוד על הכשלים שלה, ולהוכיח אותם בבית המשפט.

לא פעם טיעונים טכניים כאלו, יכולים לזכות נהגים אשר מואשמים בעבירות שונות. נהג שאיננו שוכר עורך דין, לא ידע לזהות את הטיעונים ובוודאי שלא ידע להוכיח את המשטרה על הטעויות שלה.

שלישית, גם אם המשטרה צודקת ואכן הנהג ביצע עבירה, הרי שעורך דין ידע לטעון לטובתו על בסיס ההיסטוריה שלו ועל בסיס פרמטרים אחרים. זה יאפשר לו לקבל עונש הרבה יותר קל, הרבה יותר פשוט, בשונה ממה שהוא היה מקבל אם לא היה מיוצג על ידי עורך דין.

תמונה: Shutterstock

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

אהבתם את הכתבה? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שאולי תאהבו
יונדאי אלנטרה 2022 – המוצלחת והמצליחה

יונדאי אלנטרה החדשה 2022 עוצבה מחדש לחלוטין ועמוסה בתכונות מתקדמות יותר מאי פעם. זוהי המכונית המושלמת לכל מי שמחפש רכב אמין, במחיר טוב ומלא בסטייל.